آیا هوش مصنوعی آینده عطر است؟

آیا هوش مصنوعی آینده عطر است؟ IBM روی آن شرط بندی می کند.

IBM الگوریتم رایحه ای را توسعه داده است ، و آن را برای راهرو عطر می آید.

ایجاد یک عطر اغلب به عنوان یک هنر دزدگیر مورد استفاده قرار می گیرد. فرانسوی ها قرن ها در تجارت بویایی تجربه های فراوانی دارند و روی بویایی عطر غرور خاصی دارند ، و استادان رایحه حرفه ای که اغلب به آنها “بینی” گفته می شود ده ها سال برای یادگیری به صورت کارآموز می گذرانند و تحت نظارت استاد کار می کنند. کمپانی های غول پیکر آرایشی مانند Coty و Estée Lauder چک های عظیمی را برای آژانس های رایحه فروشی ذخیره می کنند ، که در آن از شیمیدانان عطر دقیق استفاده می شود و در هنر آروم شناسی بسیار دقیق است.

یک موضوع مشترکی که هممه با آن موافق هستند عطری یک رایحه بسیار باارزش می باشد که توسط بویای انسان باید این رایحه ها درست شود و این علم چطور می تواند این بویای و احساساتی که عطر با بوی خود دارد این هوش مصنوعی چطوری می تواند خلق کند.

اکنون IBM در تلاش است با استفاده از قدرت هوش مصنوعی برای ایجاد رایحه ، مدل سنتی را روی سر خود بگذارد.

Symrise ، یک شرکت بزرگ عطر جهانی مستقر در آلمان با مشتریانی از جمله Estée Lauder ، Avon ، Coty و Donna Karan ، اخیراً این غول فناوری را به دست آورد تا بررسی کند که چگونه می توان یادگیری ماشین را در دنیای عطر بکار برد.

IBM الگوریتمی را ایجاد کرد که فرمول های رایحه موجود را مورد مطالعه قرار می دهد و سپس ترکیبات را با سایر داده ها مانند جغرافیا و سن مشتری مقایسه می کند. این الگوریتم ، که در مرکز تحقیقات Thomas J. Watson IBM ایجاد شده است و این شرکت را Philyra نامگذاری کرده است ، اکنون می تواند عطرهای جدیدی را طراحی کند که بخش های بسیار ویژه بازار را هدف قرار دهد.

آچیم داوب ، مدیر اجرایی Symrise ، می گوید این شرکت قبلاً دو عطر ادکلن تولید شده توسط AI را به O Boticário ، دومین فروشگاه بزرگ زیبایی در برزیل فروخته است. این دو عطر ، که نام آنها با Vox به اشتراک گذاشته نشده است ، سال آینده در 4000 مکان O Boticário شروع به فروش می کنند.

همه اینها کمی آینده نگرانه به نظر می رسد. روند کار دقیقا چگونه انجام می شود؟ و چگونه یک الگوریتم می تواند اجزای حسی ، تحول گرا و شخصی را در انتخاب عطرها درک کند؟

هوش مصنوعی IBM چگونه کار می کند؟

Symrise دارای 1.7 میلیون فرمول عطر است که در طی این سالها جمع آوری شده است. اینها شامل رایحه هایی است که به شرکتهایی مانند Estee Lauder و Coty فروخته شده است که بعداً آنها را به عنوان عطرهای فانتزی به بازار عرضه و بسته بندی می کنند ، همچنین طعم دهنده ها و جوش های خوراکی مورد استفاده برای مواردی مانند خمیر دندان ، غذای حیوانات اهلی ، مواد شوینده ، شمع ها ، غذاهای میان وعده و نوشابه است.

Symrise این لیست از فرمول های عطر و همچنین اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد فروش با IBM را به اشتراک گذاشت. Philyra این موارد را به یک بانک اطلاعاتی اضافه کرد و آنها را با داده های مشتری دیگری که توسط Symrise تهیه شده است ، مقایسه کرد ، مانند این که عطرها پرفروش ترین بودند و کجا ، چه کسی آنها را خریداری می کرد ، و کدام سن جمعیتی را ترجیح می داد که بیشتر از همه رایحه می دهد. سپس Philyra می تواند از این اطلاعات برای ایجاد فرمول های جدید با هدف مشخصات جمعیتی استفاده کند.

ریچارد گودوین، دانشمند پژوهش در IBM که بخشی از تیمی است که Philyra را توسعه داده است ، این توسعه دهنده عطر مصنوعی را “سیستم ای توصیف می کند که آموخته است که عطر مانند شاگرد انسانی ایجاد کند.”

وی گفت: “درست همانطور که یک شاگرد از یک استاد یاد می گیرد چه ترکیبی از مواد به خوبی کار می کند ، مانند آنچه می تواند جایگزین خوبی برای روغن پرتقال باشد و چه موقع ، یا چه موقع روغن گلاب را به جای لیمو اضافه کنیم ، یادگیری ماشینی رایحه ای را ایجاد خواهد کرد. فرمول بهترین کار کرد ، “او می گوید

در مورد عطرهای Philyra که برای Boticário ساخته شده است، این برند از عطرهایی خواسته بود که هزاران سال زندگی در برزیل را هدف قرار دهند. Philyra فرمول هایی را با رایحه هایی که در آن منطقه و سن از محبوبیت بالایی برخوردار بودند ، مقایسه کرد و با دو مورد همراه بود. اولین مورد ، طبق گفته های دیوید آپل ، عطرساز ارشد Symrise، بو می دهد: “چیزهایی که فقط می توانم با غذاهای عجیب و غریب مرتبط باشم … دانه شنبلیله ، غلاف هویج سبز ، بذر هویج ، همه آنها را با یک شیرین ، قصابی و پایه غنی پیچیده می کنم.” عطر دیگر رایحه ای با رایحه ای ، میوه ای – به ظاهر دختران است – و دارای رایحه چای اسمانتوس با لیس و پاتولی است که اپل آن را “بی گناه ، درخشان ، جوشان” می نامد.

داوب می گوید که هر دو عطر از گروه های تمرکز پاسخ های ستاره ای دریافت کرده اند ، حتی در حالی که در برابر سایر عطرهای محبوب هزاره های برزیل آزمایش شده اند ، در صدر قرار گرفتند.

گودوین معتقد است فیلرا نمونه ای از چگونگی “رایانه ها می تواند خلاق باشد”. می تواند به سرعت با ایجاد سهولت در 1.7 میلیون مجموعه داده ، یک عطر جدید ایجاد کند. این شبیه به سایر خلاقیت های هوش مصنوعی است ، مانند اینکه یک دانشمند داده با ایجاد هزاران عکس از گربه ها در یک شبکه مخالف مولد ، مولد Meow را ایجاد کرد.

داوب می گوید که Symrise پس از مطالعه درباره Chef Watson ، برنامه آشپزی AI IBM تصمیم به استخدام IBM گرفت. همان ابر رایانه ای که در سال 2011 بر Jeopardy مسلط شد ، عناوینی را برای توانایی خود برای ترغیب دستور العمل های جدید در همکاری با Bon Appétit ایجاد کرد.

داو احساس كرد كه مخلوط كردن ، دم كردن و بوي اجزاء غذاي دنيا مشابه توسعه عطرهاي تجاري است و فكر مي كرد AI مي تواند به نوآوري شركت كمك كند. Symrise همچنین اخیراً 6 میلیون دلار در Phlur سرمایه گذاری کرده است ، رایحه ای که عطرهای خود را با جفت کردن عطرهای موسیقی و عکاسی به صورت آنلاین به مشتریان می فروشد. داو معتقد است كه AI با هدف قرار دادن “فرصت از دست رفته” در فروش عطر ، در نهايت به بازار عطر كمك خواهد كرد.

او با دقت می گوید که فیلیرا در فرآیند توسعه عطر جایگزین انسان ها نمی شود- به هر حال. در مورد دو عطری که در O Boticário به فروش می رسد ، دستگاهی عطرها را تولید کرد اما یک عطر ادکلن در Symrise این محصول را “با تأکید بر یک نت خاص و بهبود مدت زمان ماندگاری آن بر روی پوست” ، تولید کرد.

داو می گوید: “این یک واکنش بسیار انسانی است که نگران تکنولوژی جایگزین یک انسان باشیم و ما در مورد جایگزینی عطرها فردا صحبت نمی کنیم.” “این چیزی نیست که لزوماً به مشتریان عرضه شود ، اما قابلیت داخلی این است که می تواند کارایی و سرعت را افزایش دهد.”

در عوض ، او می گوید Philyra مانند “شاگردی که استاد عطر بتواند با آن کار کند” عمل خواهد کرد – که به نظر می رسد مانند تعویض عطرهای کارآموزی به من ، اما جزئیات! Symrise قصد دارد به زودی استفاده از Philyra را به مدرسه عطر خود منتقل کند.
هوش مصنوعی IBM آخرین نمونه صنعت فناوری در حال حرکت به زیبایی و مد است

منطقی است که Symrise بخواهد سرعت و کارآیی خود را در توسعه عطرها افزایش دهد: پول زیادی باید هزینه شود. بازار جهانی عطر به ازای هر یورومونیتور 48 میلیارد دلار ارزش دارد. عطرها گاوهای نقدی برای مارک های مد هستند زیرا خریدی در دسترس هستند. بیشتر آنها نمی توانند کیف دستی Chanel را بپردازند ، چه رسد به لباس Chanel ، اما یک بطری Chanel شماره 5 بسیار به دست می آید.

عطرها همچنین فرصت های شغلی بزرگی برای افراد مشهور هستند. ستاره هایی مانند الیزابت تیلور ، جنیفر لوپز و بریتنی اسپیرز میلیون ها نفر را با پیوستن نام و تصویر خود به عطرها تبدیل کرده اند.

و الگوریتم های موجود مارک های مد بزرگ و کوچک ، از Stitch Fix گرفته تا Choosy. آنها حتی کنجکاوی غول های عظیم خرده فروشی مانند H&M را کاهش داده اند ، که می خواهد یاد بگیرد چگونه بهتر فروش آنچه را می فروشد را پیش بینی کند ، به گونه ای که دیگر نمی تواند دوباره به قیمت 4.3 میلیارد دلار لباس فروخته نشده بنشیند. استارت آپ های مراقبت از پوست همچنین علاقه مند به استفاده از هوش مصنوعی برای تکمیل و توسعه محصولات زیبایی شخصی هستند.

ایده همه این شرکت ها این است که مجموعه داده ها می توانند در جمع آوری اطلاعات و توسعه محصولات ، فقط و حتی و حتی حتی بهتر از افراد کار کنند.

به عنوان مثال ، استفاده از یادگیری ماشین در صنعت رایحه می تواند به شرکتها کمک کند تا بدون نقض اسرار تجاری با استفاده از الگوریتم رایحه های بسیار آرزو را رونق دهند و فرمول را کمی تغییر دهند.

گودوین می گوید: “نتیجه این کار هنوز کاملاً باز است.” آیا از این استفاده می شود تا فرمول های عطر سریعتر تولید شود؟ آیا ما موفقیت های بازار را در نقاط مختلف جهان درک خواهیم کرد و بهتر می توان در مورد ترجیحات مشتری یاد گرفت؟ آیا فرمولهای لاغر طراحی خواهند شد؟ ما هنوز در حال کاوش در نیمه کار هستیم. “

پاسخ مثبت این است که چیزی که به عنوان زیبایی ، عطر و سبک ، به عنوان یک الگوریتم خدمت می کند ، می تواند احساس استریل کند.

همانطور که چندلر بور، منتقد سابق عطر و ادکلن در نیویورک تایمز در سال 2014 گفت ، “عطر تبدیل به یک هنر واقعی می شود زیرا این امر نهفته است. نکته هنری این است که مردم احساس چیزها کنند ، مردم را دستکاری کنند. هرچه واکنش عاطفی و فکری قوی تر و عمیق تر باشد ، کار هنری موفق تر است. “

بور رایحه را چیزی توصیف می کند که به مردم “واکنش عاطفی و فکری” می دهد. رایانه می تواند فرمول یک عطر پرفروش را در بین جمعیتی خاص تولید کند ، اما می فهمد چرا این فرمول ها اینقدر محبوب هستند – مثل اینکه چرا عطرهای شیرین و گلدار برای دختران نوجوان به بازار عرضه می شوند و چرا برخی در واقع ترجیح می دهند که علیه آنها فشار بیاورند. این کلیشه؟

کسانی هستند که در پایان تجارت کوچک صنعت عطر وجود دارند که Philyra را به عنوان چیزی که می تواند به نفع شرکت های بزرگ باشد ، می بینند اما احتمالاً برای بیشتر عطرهای تجاری طاقچه مفید نخواهد بود.

جولیا زنگریلی ، بنیانگذار شرکت عطر مشتری نوا می گوید: “این فناوری کاری را انجام می دهد که بعنوان بعضی از افراد ممکن است” مشغول کار “باشد – ساختن اسکلت و بدن اصلی یک رایحه.” “شاید به معنای کلاسیک آفرینش رمانتیک نباشد ، اما این فناوری فوق العاده مفیدی برای شرکت های بزرگ است (زیرا این دو هم مسیرهای جدید را شناسایی می کنند و هم باعث صرفه جویی در وقت و نیروی کار می شوند.”

Symrise هنوز نمی داند که آیا فناوری مانند Philyra در هزینه عطرها تأثیر خواهد گذاشت یا خیر، خیلی زود است که بگوییم آیا می توان این نوع AI را در مقیاس وسیع رونمایی شود، تا جایی که همه می توانند عطر شخصی خود را با یک دکمه را فشار دهید بنابراین در حال حاضر ، تأثیر هوش مصنوعی روی مشتریان احتمالاً اندک است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در مجلات

دیدگاهی بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *